Forestillinger og fortællinger

Nøgensnegl ved Teater Nøgensnegl

Mai Skjødt
Glæd dig til ægte udendørs performance kunst, hvor du bliver mødt af kæmpestore mystiske snegle-væsener, som kaldes Nøgensneglene.
Gratis: Gratis
Tingbjerg Bibliotek\Kulturhus, på pladsen foran huset

Skolesiden 4
2700 Brønshøj
Danmark

Der findes mere end 3000 arter og få af dem er nu skyllet op på land , hvor de giver børnene følehorn på. Forestillingen er en vandring, som starter på pladsen foran Tingbjerg Bibliotek\Kulturhus og slutter foran Tingbjerg Nærgenbrugsstation. Kom med og følg slimsporet fra havets dyb ind i mødet med de fremmede væsner. Når vi følger i sneglenes slimspor, giver vi os hen til selv at være en nøgensnegl for en stund. Iklædt følehorn hjælper vi sneglene med at trække slimspor gennem landskabet, så vi kan huske, de har været her.

Sneglene bevæger sig i andre tempoer end mennesket, og sammen giver vi os hen til at være i verden som nøgensneglen selv. Med ro og tid til at se og opdage naturen og de andre omkring os. Sneglene fører os ud til et valgt sted i nærområdet, hvor vi deltager i et snegle-ritual. Præcis som de gør det på havbunden.

Nøgensneglene inviterer børn og voksne ind i deres verden med små poetiske pauser. Hvis man giver sig hen til mødet og forbinder sig med sneglene, bringer de dig gaver fra havets dyb. De mystiske havdyr er symbol på farver og fantasi, og bringer mildhed og eventyr ud i omgivelserne i en hyldest til håb, frihed og et helende fællesskab.

Aldersgruppe: fra 4 år og op.

Varighed: Varighed 50 min.

Gratis og uden tilmelding.

Vi er en del af festivalen ‘Teatermagi i efterårsferien’, der giver børn og deres voksne mulighed for at opleve børneteater i byens kulturhuse og biblioteker i uge 42. Børneteater giver en fælles oplevelse, hvor man er sammen i nuet om magiske øjeblikke - store og små. ​

Teatermagien findes i år på Østerbro, Vesterbro, Amager, i Vanløse, Valby, Indre By, Sydhavnen, Bispebjerg og Tingbjerg. ​