Dokumentar: Til kamp mod spekulanterne

Foto: DR
Kom og se Christoffer Dreyers film om den spektakulære boligspekulantsag fra Frederiksberg. Aftenens gæst er Søren Berg, beboerrepræsentant og tidligere bestyrelsesformand i Den Sønderjyske By.
2. sal
Bibliotek
Husum Bibliotek

Frederikssundvej 290
2700 Brønshøj
Danmark

Ejendommen ”Den Sønderjyske By” på Frederiksberg skal sælges til Blackstone, verdens største kapitalfond. Lejerne tager kampen op mod overmagten og får rigtig medvind, da et gammelt skøde fra 1932 dukker op. Skødet viser sig at kunne gøre lejerne til boligmillionærer, men dilemmaerne vælter ind og truer fællesskabet og hele udlejningsmarkedet på Frederiksberg.

Oplæg og debat efter filmen med Søren Berg, som medvirker i filmen, beboerrepræsentant og tidligere bestyrelsesformand i Den sønderjyske By.

Filmen er fra 2023 og varer 70 minutter.

Du kan helt gratis blive medlem af Dox:2700 eller bestille en billet til én eller flere film.
Dette er den anden af sæsonens 3 film med foredrag.