Børn og unge

Vi elsker bøger podcast: Fun fakta for børn med Kristoffer Jacob Andersen

Børnebibliotekar Julie Ottosen har inviteret Kristoffer Jacob Andersen i studiet til en snak om myrer, sjove bøger og børns læselyst

Af Julie Arndrup

Tags

Børnebogcast Podcast Børn 3-5 år Børn 6-9 år Børn 10-12 år Unge 13-16 år Vi elsker bøger

Kristoffer Jacob Andersen er forfatter og tidligere biologilærer.

Kristoffer Jacob Andersen har udgivet over 30 børnebøger, blandt andet letlæsningsbøger om de 10 hurtigste, farligste, klogeste, største og giftigste dyr og i dette afsnit snakker vi om læselyst, fagbøger og stiller blandt andet spørgsmålet “kan tissemyrer skabe læselyst?”

Om Vi elsker bøger festival

Vi elsker bøger festivalen afholdes d. 4. - 9. marts i 2024 på samtlige biblioteker i København.

I 2024 sætter Vi elsker bøger fokus på naturen i børnelitteraturen. For hvad er egentlig natur? Hvad er helt naturligt? Og hvad er vild natur for noget?

Hør Børnebogcast her på siden eller der hvor du normalt lytter dine podcasts.

Jingle:
"The Show Must Be Go" Kevin MacLeod (incompetech.com)
Licensed under Creative Commons: By Attribution 3.0 License

Børnebogcast er et tilbud fra Københavns biblioteker, hvor børnebibliotekar Julie Arndrup med gæster inspirerer til læsning. Hvad kan børnene selv læse, og hvad kan du læse højt, når I har været igennem alt det, du husker fra din egen barndom? Hvad er der kommet af nyt og hvad er godt? Der kommer ca. 10 episoder om året og de er temabaserede, så du kan finde lige det emne der er relevant for dig og din familie.

Du kan holde øje med Børnebogcast på Københavns Børnebibliotekers Facebook.