Kurser, værksteder og workshops

VENTELISTE! Skriveworkshop: Intuitiv skrivning ved Rikke Oberlin Flarup

Foto: Cecilie Bødker
Lær at slukke for din indre kritiker, og slip kreativiteten løs! Det handler denne skriveworkshop om.
4. sal, "LIVE", Store scene
Hovedbiblioteket

Krystalgade 15
1172 København K
Danmark

NB! Workshoppen er udsolgt. Men der er stadig ledige billetter til samme workshop den 28. oktober.

Det kan du opleve

Vi kender det alle sammen: At det kan være vanskeligt at komme i gang med at skrive, eller at vores indre kritiker pludselig gør det svært for os at komme videre med en tekst.

Dagens underviser er Rikke Oberlin Flarup. Hun er både forfatter og forlægger samt indehaver af forlaget Arkiv for Detaljer.

Gennem en række korte, guidede skriveøvelser, vil hun hjælpe dig med at producere små tekster, der kan bruges som udgangspunkt for længere tekster.

Til workshoppen lader vi vores underbevidsthed styre skriveprocessen og ser, hvad der dukker op.

Øvelserne vil bl.a. være inspireret af musik, tarotkort og billedkunstneriske værker.

Alle deltagere inviteres til at læse deres tekster op for hinanden. Oplæsning er dog ikke et krav for at være med.

Bemærk:

• Workshoppen kræver billet. Billetterne er gratis.
  • Denne skriveworkshops indhold, er det samme som indholdet på Rikke skriveworkshops den 28. oktober og den 18. november.

Om underviseren

Rikke Oberlin Flarup (f. 1981) er forfatter, forlægger og indehaver af mikroforlaget ’Arkiv for Detaljer’. Hun debuterede i 2011 og har udgivet bl.a. ungdomsromanen Telefontesten (2018), drømmeprosasamlingen ’Der kan ikke være 18 lilla mennesker i en konvolut' (2020) og senest romanen ’Undskyld jeg kommer for sent’ (2024).

Rikke Oberlin Flarup var fra 2017 til 2020 daglig leder af Poesiens Hus i København. Hun er medstifter af ’Lille Bogdag’ – en årlig bogmesse for danske mikroforlag.

Praktisk info

• Skriveworkshoppen foregår på Københavns Hovedbibliotek, 4. sal, Sceneområdet.
  • Workshoppen varer fra klokken 16.30 til 18.30.
  • Deltagelse er gratis, men kræver tilmelding på Billetto.
  • Vi stiller ikke computere til rådighed, så medbring din egen og/eller papir og pen.
  •  Bemærk: Der er meget begrænset bordplads, så formentlig må du sidde med computeren/papir i skødet. Vi anbefaler derfor pen og papir. Vi tilbyder en skriveplade, du kan have som underlæg til din blok/papir.

Har du spørgsmål? Skriv til litteraturformidler Mathias på mail: td6a@kk.dk.

Find vej

Fra Hovedbibliotekets hovedindgang kan du finde 4. sal på følgende måder:

• Tag elevatoren, som du finder på din højre hånd, når du træder fra Krystalgade ind i Centralsalen. Scenen er til højre, når du træder ud af elevatoren.
  • Tag trapperne som du finder på din højre hånd, når du træder fra Krystalgade ind i Centralsalen. Følg trapperne op til fjerde. Scenen er til højre, når du træder ud på etagen.
  • Følg rulletrapperne op til 3. sal. For enden af sidste rulletrappe går en trappe på din højre side op til 4. sal. Gå til højre for at komme til sceneområdet.