Børn og unge

Førstehjælp til babyer & små børn

Førstehjælp – til babyer & småbørn/ støttet af Trygfonden.
Billet: Gratis
Kultursalen

Bellmansgade 3C
2100 København Ø
Danmark

Forebyg de fleste ulykker i hverdagen – og vær rustet til det, der alligevel sker.

Instruktøren bruger sin sundhedsfaglige baggrund til at formidle kort og præcis teori- og så har vi masser af praktisk træningstid i små arbejdsgrupper med specielle junior og baby genoplivningsdukker. Du lærer med kroppen - ikke kun med ørerne...

Alle deltagere/par får udleveret en førstehjælpsbog - det støtter hukommelsen efter kurset.

Indhold

• Kurset handler især om 0-3 årige børn, men du må gerne stille spørgsmål undervejs om større børn og voksne.
  • Førstehjælpens 4 hovedpunkter
  • Vurdering af bevidsthed og vejrtrækning
  • Hjerte-lunge-redning (HLR) til babyer og børn (trænes grundigt!)
  • Brug af hjertestarter (AED)
  • Stabilt sideleje
  • At tilkalde den rette hjælp – på rette tid
  • Forebyggelse af og førstehjælp til bl.a. - Fremmedlegemer i luftvejene (trænes grundigt!)

Derudover gennemgår vi kort de følgende emner

• Genkende tegn på alvorlig infektion
  • Fald
  • Forbrænding
  • Forgiftning / ætsning
  • Feberkrampe (og andre krampetilstande)
  • Blødninger

Kurset er for (bedste)forældre før og efter fødsel samt andre interesserede.
Tilmelding er pr. voksen
Babyvenlige rammer – du må gratis medbringe en baby 0-12 mdr. Du behøver ikke tage din baby med (du kan muligvis bedre koncentrere dig uden), men baby er aldeles velkommen.

Praktisk info

3 timers undervisning inkl. korte pauser.
Undervisningen foregår i Kildevæld Kulturcenter, Bellmansgade 3 C i Kultursalen, Barnevogne kan medbringes og der er en Café, hvor du kan købe kaffe m.m.

Medbring venligst

• yogamåtte e.l.
  • vand, snacks etc

Genoplivnings-dukkerne kan give elektronisk feedback på din hjerte-lunge-redning.
Download derfor gerne app’en QCPR – fra Laerdal på forhånd (ikke et krav).

Kontakt

Har du spørgsmål til undervisningens indhold, er du velkommen til at kontakte underviser Marianne Mogensen: info@denfriefys.dk.

Marianne er førstehjælpsinstruktør, certificeret af Dansk Førstehjælpsråd. Hun er aut. fysioterapeut, ergonomilærer og motorik-instruktør- foruden tidl. Delingsfører i Beredskabskorpset (har bl.a. gennemgået uddannelse som brandmand og røgdykker).
Marianne er forfatter til bøgerne Efter fødsel - Træning & babyleg samt Ergonomi – Forflytnings- og arbejdsteknik. Hun har udgivet DVD’en Mavedans for Gravide. Se denfriefys.dk og fysio-firstaid.dk