Børn og unge

Graphic novels til de største

Flotte tegneserier og graphic novels kan skabe læseglæde hos unge. Her er et udvalg der spænder over forskellige genre og stilarter, manga gys, klassisk fantasy, og flere dagbøger - f.eks. klassikeren Anne Franks dagbog.

Af Pernille Hartfelt & Julie Ottosen

Børn 10-12 år Unge 13-16 år Læseinspiration

Dit børnebibliotek anbefaler tegneserier og graphic novels til store børn og unge.

Som børnebibliotekar møder jeg jævnligt forældre, der ønsker at deres store børn skal læse nogle rigtige romaner i stedet for tegneserier. Det er som om at de ikke anser tegneserier og graphic novels som lige så gode som traditionelle romaner. Det er ærgerligt synes jeg. Lige nu udkommer der rigtig mange flotte kvalitets tegneserieværker der har stort potentiale til at vække læseglæden hos børn og unge.

Her er et udvalg: