Børn og unge

Tegneserier og graphic novels - anbefalinger fra Vi elsker bøger

Her finder du anbefalingerne og videoen fra Vi elsker bøger LIVE om tegneserier og graphic novels.

Af Bente Jensen

Børnebogcast Podcast Børn 10-12 år Unge 13-16 år Vi elsker bøger

Til dette Vi elsker bøger LIVE havde vi endnu engang tre dygtige børnebibliotekarer fra Københavns Biblioteker på podiet. Denne gang anbefalede de tre storlæsende nørder tegneserier og graphic novels.

Rikke, Julie og Mads kom omkring de vildeste, smukkeste, mest tossede og gribende tegneserier og graphic novels de har læst.

Se LIVE arrangementet på Facebook

Efter live arrangementet er lyden klippet sammen til en episode af Børnebogcast - vores podcast med børnelitteraturanbefalinger. Ud over samtalen mellem Rikke, Julie og Mads får du til sidst ca. 20 min. med en anden børnebibliotekar Julie og forfatter Morten Dürr, der bl.a. fortæller om sit arbejde med at skrive tegneserier og samarbejdet med illustratorer.

Hør Børnebogcast her på siden eller der hvor du normalt lytter dine podcasts.

Jingle:
"The Show Must Be Go" Kevin MacLeod (incompetech.com)
Licensed under Creative Commons: By Attribution 3.0 License

Børnebogcast er et tilbud fra Københavns biblioteker, hvor børnebibliotekar Julie Arndrup med gæster inspirerer til læsning. Hvad kan børnene selv læse, og hvad kan du læse højt, når I har været igennem alt det, du husker fra din egen barndom? Hvad er der kommet af nyt og hvad er godt? Der kommer ca. 10 episoder om året og de er temabaserede, så du kan finde lige det emne der er relevant for dig og din familie.

Du kan holde øje med Børnebogcast på Københavns Børnebibliotekers Facebook.