Kurser, værksteder og workshops

Grafik for alle

Et introkursus over 4 tirsdage til, og med, fordybelse i grafiske metoder
Grafik for alle: 1440 kr.

Rentemestervej 76
2400 København NV
Danmark

Kurset giver dig mulighed for at for at prøve kræfter med 4 forskellige grafiske metoder.

Du kommer til at lave enkle trykplader med hver af de 4 teknikker.

Kurset giver adgang til at blive bruger af BIBLIOTEKETs grafiske værksted.

Kurset er velegnet for begyndere, og det giver dig en grundig gennemgang af værkstedets faciliteter og arbejdsgange samt brugen af non-toxic farver.

4 tirsdage  17. og 24 september samt 1. og 8. oktober
Alle dage kl. kl 17.30-21.00
Undervisere:  Mette Weis og Stine Fält-Hansen

En kort introduktion til 4 forskellige grafiske metoder:

Collografi: En nyere grafisk teknik, hvor man arbejder med pap eller offsetplader, og hvor det er muligt at arbejde med højtryk og dybtryk på samme tid.

Monotypi: En simpel grafisk plantryksteknik, hvor sværte påføres en plan flade. Motivet skabes direkte i sværten, hvorved alle tryk bliver unikke.

Linoleumssnit: En grafisk højtryksteknik med linoleum som trykplade. Motivet udskæres som ophøjede partier i pladen.

Koldnålsradering: den enkleste af de grafiske dybtryksmetoder. Motivet ridses direkte i trykpladen med et spidst værktøj. Vi arbejder med akrylplader.

Kurset giver adgang til at blive bruger af BIBLIOTEKETs grafiske værksted.

Du kommer til at lave enkle trykplader med hver af de 4 teknikker.

Har du brugerkort til vores værksteder kan du få 25 % rabat på kurset. Kontakt dkruse@kk.dk og oplys dit brugernummer, så sender vi rabatkode til dig.