Foredrag og debat

Spin on your back

Breakdancens danske historie fortalt af en kraftfuld blanding af dem som var med helt fra begyndelsen i Danmark.
Billetter: 100 DKK
Ørestad Bibliotek
I samarbejde med
AmarGetOn!

Arne Jacobsens Allé 19
2300 København S
Danmark

Breakdance tog Danmark med storm i de tidlige 80'ere efter at have været et hiphop-undergrundsfænomen. Pludselig var den allevegne; i tv, på danseskolerne ja selv på tankstationer kunne man investere i et sæt med solbriller, hvide handsker og et kassettebånd med et tvivlsomt løfte om, at det var alt der skulle til for at blive en ægte b-boy.
Breakdance har i de følgende dekader haft sine bølgedale, men er nu igen helt på toppen, endda så meget at denne benhårde gadedans i år er officiel disciplin ved de olympiske lege i Paris.

Aftenens panel

På scenen denne aften finder man en kraftfuld blanding af dem som var med helt fra begyndelsen i Danmark, og nogle af dem som har bidraget undervejs til den massive succes og udbredelse, som denne akrobatiske, funky og urbane dans har i dag. Du vil ikke gå glip af det her!

Aftenens panel består af Lars “Chief 1” Pedersen, Karen Galsgaard (Hotstepper), DJ Jett, Steen Koerner (Out Of Control) og Rico Coker. Panelet styres af hiphopekspert Peter “PTA” Trier Aagaard.

Arrangementet er en del af AmarGetOn! 2024, hele Danmarks kulturhistoriske Hiphop festival.