Børn og unge

Tyren Ferdinand ved Passepartout Theatre Production / Teatermagi Sydhavnen

Foto af Tyren Ferdinand
"Tyren Ferdinand" er et sanseligt og fabulerende dukketeater for børn fra 4 år og voksne. En smuk fortælling om at turde være sig selv, selv når omverdenens forventninger presser på.
Billetten er: Gratis

Wagnersvej 19
2450 København SV
Danmark

Selv når forventningspresset er stort, som det er for den flotte tyr Ferdinand, der som tyr i Spanien forventes at optræde i tyrefægtning i Madrid. Men Ferdinand vælger sin egen vej og træder ud af ræset for i stedet at nyde roen og blomsternes duft. Forestillingen er baseret på Munro Leaf og Robert Lawsons klassiker "The Story of Ferdinand", og spilles af to skuespillere i en åben og legende dukkeføring. Med Martynas Lukosius’ smukke dukker og et stiliseret æstetisk og musikalsk univers, skabes en sanselig oplevelse for både børn fra 4 år og voksne. Teatret rammer både øjne, ører og hjerter i alle aldre.

Koncept og dramatisering: Jacques S. Matthiessen.
Instruktion: Lene Hummelshøj.
Komponist: Ole Højer Hansen.
Dukkemager: Martynas Lukosius.
Illustrationer: Jacques S. Matthiessen og Daniel Seferian Spies.
Scenograf: Christian Q. Clausen.
Rekvisitter: Ellen Ahnfelt-Rønne.
Dukkespillere: Vika Dahlberg & Rune Antonio.
Fortællerstemme: Jacques S. Matthiessen.

Vi er en del af festivalen ‘Teatermagi i efterårsferien’, der giver børn og deres voksne mulighed for at opleve børneteater i byens kulturhuse og biblioteker i uge 42. Børneteater giver en fælles oplevelse, hvor man er sammen i nuet om magiske øjeblikke - store og små. ​

Teatermagien findes i år på Østerbro, Vesterbro, Amager, i Vanløse, Valby, Indre By, Sydhavnen og Tingbjerg. ​

Teatermagi i efterårsferien: Se det fulde festivalprogram