Forfatteraften med Jens Smærup Sørensen

Med denne samtale med forfatteren om romanen ”Evigt i tiden” sætter litteratursamarbejdet (g)Udgivet? Valby i gang med at læse et væsentligt værk i tiden, vi lever i.
Bibliotek
Valby Bibliotek
I samarbejde med
Timotheuskirken, Jesuskirken, Sankt Annæ Gymnasium, Københavns åbne Gymnasium, Thiemers kaffebar

Annexstræde 2
2500 Valby
Danmark

Landbrug, litteratur og livet :
Forfatteraften med Jens Smærup Sørensen – dansk litteraturs eviggrønne grand old man.

I smørhullet Danmark har vi mange gode forfattere, som kan skrive om alt mellem himmel og jord, men ingen kan som Jens Smærup skrive om landbruget dengang og nu. I ”Evigt i tiden” har Smærup endnu engang vovet at kaste sig ned i sit yndlingsstof og fortæller med en sproglig formåen, så engle, lærker, havren og måske endda den sidste bonde synger med om landbrugsliv gennem generationer. Og man undres og vækkes: Hvordan er det dog gået til med denne sindrige klimahistorie? Og hvorfor, når nu vi ved, det vi ved, om klima og biodiversitet og landbrugets manglende bæredygtighed, gør vi det, vi gør og hvordan holder vi det ud? Jens Smærup sender ægteparret Jakob og Lone ud i marken, ud i litteraturen, efter svaret. Og vi andre får rig lejlighed til at diskutere, hvordan vi vil leve. Samtalen med Jens Smærup Sørensen denne aften sætter Valby i gang med at læse et væsentligt værk, som er lidt mere end bare udgivet. Der vil være vin, ost, æblemost, en sang og godt samvær. Helt gratis, men tilmelding er nødvendig.

INFO: Mads Kusk, bibl. (makusk@kk.dk)