Om dette arrangement

Voksne
Organizer
Event

Blomsterdag med workshop i planteblæk

07.05.24
Nu bliver det lysere og blomsterne titter frem. Derfor inviterer Igne:Oya Design og Tingbjerg Bibliotek\Kulturhus til en eftermiddag med blomster og planter.

Kl. 16-16.45 ”Blomsten som motiv i vævekunsten” oplæg ved Ulrikka Mokdad

Lige så længe man har kendt til at væve motiver ind i stof, lige så længe har man afbildet blomster og planter. Ulrikka Mokdad er gobelinvæver og kunsthistoriker og arbejder til daglig med tekstilforskning på Københavns Universitet. Ulrikka vil vise billeder og fortælle om, hvordan blomsten igennem tiden er blevet brugt som motiv i oldtidens Egypten, på monumentale gobeliner i middelalderens Frankrig og på hollandske bordtæpper i barokken.

Kl. 16.45-19 “Intro til planteblæk” workshop med Therese Bülow

Planteblæk er en fantastisk måde at arbejde med naturens og omgivelsernes farver. Therese Bülow er billedkunstner, uddannet fra kunstakademiet i Malmö i 2022, og del af en pigmenthave der gror og udvinder farver fra lokale planter. Metoden rummer en del tilfældigheder, da både tid, sted og jordforhold spiller ind i planternes pigmenter. Det giver rum til selv at slippe kontrollen og lade eksperimenterne guide dig. Sammen med Therese finder vi papir frem og prøver at male med forskellige typer planteblæk. Du får dine færdige billeder med hjem.

Der bliver serveret kaffe og kage.

Arrangementet er gratis. Det kræver ingen tilmelding at deltage.

Her kan du læse mere om Igne:Oya