Om dette arrangement

Foredrag og debat

Kunsten at Gendyrke med Persille Ingerslev

03.06.24
Har du lyst til at gå i gang med at gendyrke fra planterester eller frø? Få gode råd til at komme i gang med egen haveterapi og bliv selvforsynende i eget hjem.

Oplev et spændende foredrag om at gendyrke fra planterester eller frø

Persille Ingerslev giver masser af gode råd og tips til at komme i gang med egen haveterapi eller blot i gang med at blive lidt mere selvforsynende i sit eget hjem. Det kan være fra ananas eller chiafrø, eller du kan forsøge dig med spidskål, tomater, forårsløg og meget mere.

På foredraget fortæller Persille Ingerslev om sine kærlighedsaffærer med planter og om hvad det giver hende mentalt at gendyrke og hjemmedyrke. Hun ser enorm mening i at opfordre folk til at gendyrke grønt, selvom de ikke har de store midler eller erfaring. Gendyrk er noget absolut alle kan være med til.

Om Persille Ingerslev

Persille Ingerslev har levet et liv på kontanthjælp som psykisk syg. Hendes vej ud af denne tilstand, og til nu at være en succesfuld forfatter og foredragsholder omkring emnet “gendyrk og hjemmedyrk”, har været bumpet, men er desuden yderst inspirerende.

Dagligdagen med at passe hendes planter, har været hendes overlevelse eller hendes “kald” som hun selv betegner det og med disse erfaringer har hun bl.a. hjulpet psykiatrisk hospital i København med grønne projekter til de psykisk syge og kan se hvilken kæmpe forskel det også har gjort for andre at dyrke det grønne.

Arrangementet

Foredraget er arrangeret af Lille Skole for Voksne i samarbejde med Kulturstationen Vanløse. Arrangementet varer i ca. 2 timer. Dørene til Kultursalen åbnes kl. 18.50. Der er unummerede pladser. Kom gerne i god tid.

Entré: 50 kr. i billetsalg via billetto.dk

Om Lille Skole for Voksne

Lille Skole for Voksne tilbyder undervisning og samvær for mennesker med psykiske, sociale og eksistentielle problemer. Læs mere om Lille Skole for Voksne her

Materialer