50 Kr
Familier
Kurser & workshops

Maveleje -lege & Babymassage (baby 0-8 mdr.)

13.05.24
Det er super godt og vigtigt for din babys udvikling at ligge meget på maven. Det styrker ryg og nakke – og danner grundlaget for senere at kunne kravle & sidde.

Men mange babyer kæmper en brav kamp med det – de synes, det er svært og ikke spor fedt. På denne workshop får du en masse øvelser, tips og idéer til maveleje-lege.

Vi bruger simple og billige redskaber – du skal ikke efterfølgende ud og investere i dyrt grej. I sidste halvdel af workshoppen sætter vi fokus på flere typer dejlige og nemme babymassage-typer.

Vi afprøver babymassage til leg og stimulation – samt til at lindre træg mave eller stiv nakke/ryg.

Efter undervisningen fremsendes noter på mail til de interesserede.

Medbring blødt underlag til dig selv og din baby.

For (bedste)forældre med børn i alderen 0-8 mdr.

Gravide er også velkomne (medbring gerne en dukke/bamse).

Workshoppen foregår i Kultursalen, Kildevæld Kulturcenter, barnevogne kan medtages og der er en Cafe´, hvor du efterfølgende kan købe kaffe/the o.a.

Underviser: Aut. fysioterapeut og førstehjælpsinstruktør Marianne Mogensen. Marianne er forfatter til bogen Efter fødsel – træning og babyleg, læs mere på hendeshjemmeside www.denfriefys.dk

Babybiblioteket i Kildevæld

Arrangementet er en del af en arrangementsrække, hvor vi sætter fokus på krop, bevægelse og sprog.
Sprog og bevægelse hænger nemlig sammen. Dit barns sproglige udvikling går hånd i hånd med dets øvrige udvikling – følelsesmæssigt og motorisk.

Efter hver workshop står børnebibliotekar Birgitte klar med pop-up biblioteket, hvor du kan låne de nyeste pegebøger og aktuelle bøger for voksne.
Bøgerne kan lånes med hjem med det samme, blot du har downloadet bibliotekets app. og er meldt ind.