Om dette arrangement

C.V. Jørgensen: Skygger og magi

14.05.24
Koncerforedrag med Thomas Ulrik Larsen

I år er det 50 år siden, C.V. Jørgensens første album ”En stynet strejfer” udkom. Frem til 2002, hvor hans foreløbig sidste studiealbum ”Fraklip fra det fjerne” udkom, blev der længere og længere mellem pladeudgivelserne. Tavshed er normalt ikke guld i rockbranchen, men Carsten Valentin Jørgensens sporadiske output op igennem 90`erne og 00`erne forstærkede kun myten om ham.

Dette koncertforedrag har ordene i fokus og bevæger sig rundt i alt fra sump-rock til bogstavrim og forklarer, hvad det betyder for sangskrivningen, når man med et amerikansk udtryk er ”outsider hip”. C.V.’s tekster rummer usentimentale portrætter af både anløbne og noble randeksistenser. Der er skarp kritik af både luksusflippere og det bedre borgerskab, og midt i C.V.’s ofte komplekse jongleren med modersmålet, finder man zen-agtigt præcise beskrivelser af vemod, sorg og savn.

Arrangeret i samarbejde med Kulturforeningen Liv i Sundby.

Billetter koster 75 kr.

Medlemmer af Liv i Sundby betaler 30 kr.

Materialer