DR romanklub Vigerslev Bibliotek

Denne læseklub læser bøger, som er nomineret til DR Romanprisen 2024.

Ønsker du at deltage kan du skrive en mail til Københavns bibliotekers læseklubkoordinator

Om læseklubben

Vi læser

I samarbejdet med DR og Litteratursiden er der planlagt diskussion af 6 romaner.

Der læses én roman om måneden fra december 2023 til maj 2024.

Sprog

Vi læser på dansk

Målgruppe

Læseklubben er åben for alle

Praktiske forhold

Hver måned fra december til maj læser og vurderer DR Romanklub-læsekredse på landets biblioteker den samme roman, og en række af læsernes synspunkter og diskussioner bliver præsenteret for bogens forfatter.

Hver måned får du en podcast-episode med den aktuelle forfatter.

Litteratursiden tilbyder gennem hele sæsonen baggrundsmateriale til de valgte romantitler i form af analyser, videointerviews, anmeldelser og forfatterportrætter. I løbet af måneden deltager den aktuelle forfatter i en livedebat via platformen Microsoft Teams, så der er mulighed for at få udvekslet tolkninger og tanker direkte med forfatteren bag romanen.

Mødested

Vigerslev Bibliotek møderummet.

Tidspunkt og dage

kl. 18.30-19.45. Den anden mandag i hver måned

Hver måned får du en podcast-episode med den aktuelle forfatter.