Hvem tager sig af det praktiske, fx inviterer til møder, aflyser, osv.

Alle læseklubber skal have en kontaktperson, som er bindeleddet mellem Københavns Bibliotekers læseklubkoordinator og læseklubben en række mindre opgaver.

Medlemmerne i den enkelte læseklub bestemmer selv, hvordan deres klub skal fungere. Vi har kun ét krav, og det er, at alle læseklubber har en kontaktperson. Derudover anbefaler vi, at man i læseklubben finder en måde, hvorpå medlemmerne nemt kan komme i kontakt med hinanden. Fx en mail-liste eller en messenger-gruppe.

Hvad skal en kontaktperson?

Kontaktpersonen er bindeleddet mellem Københavns Bibliotekers læseklubkoordinator og læseklubben. Det indebærer nogle få og små forpligtelser.

Når kontaktpersonen modtager mails fra læseklubkoordinatoren, er det kontaktpersonens ansvar at orientere/ videresende mailen til de øvrige medlemmer af læseklubben. Det kan fx være relevant information til læseklubber, fx invitationer til litterære arrangementer, herunder inspirationsarrangementer.