Virkelige personer i fiktionen - Amager Øst

Denne læseklub læser romaner, som handler om personer, der lever eller har levet. Og vi mødes i området Amager Øst.

Om læseklubben

Vi læser

I denne læseklub læser vi autofiktive eller exofiktive romaner. Det vil romaner, som enten handler om forfatteren selv, eller hvor forfatteren har skrevet en roman om historisk kendt person. Blandt andet fordi vi interesserer os for, hvad der sker, når forfattere skriver fiktion om virkeligheden. Se eksempler på, hvad vi læser nedenfor.

Vil du tilmelde dig læseklubben? Så skriv en mail til Københavns bibliotekers læseklubkoordinator.

Sprog

Vi læser bøger på dansk. Men bøgerne kan komme fra hele verden.

Læseklubben er åben for alle.

Praktiske forhold

Mødested

Læseklubben holder til på Amager Øst. Hvor vi præcis mødes, aftaler vi internt.

Tidspunkt og dage

Hvornår vi mødes aftaler vi internt.

Valg af bøger

Som regel læser vi bøger, som findes på Københavns Bibliotekers bogudstilling "Bestsellere og anmelderdarlings". Så behøver vi nemlig ikke reservere dem, men kan finde dem på de forskellige bibliotekers udstillinger.

Se her, hvilke biblioteker der har bogudstillingen "Bestsellere og anmelderdarlings", og hvilke bøger der er på udstillingen.