Litteraturens klassikere – Vesterbro og Kgs. Enghave

Denne læseklub læser klassikere, og vi mødes i området Vesterbro og Kgs. Enghave.

Om læseklubben

Vi læser

I denne læseklub læser vi klassikere. Både danske og udenlandske klassikere gør nemlig det, som stor litteratur gør bedst: Værkerne ud over egen samtid og kan tale til os til en enhver tid. Se eksempler på, hvad vi læser nedenfor.

Vil du tilmelde dig læseklubben? Skriv til Københavns bibliotekers læseklubkoordinator .

Sprog

Vi læser bøger på dansk. Men bøgerne kan komme fra hele verden.

Læseklubben er åben for alle.

Praktiske forhold

Mødested

Denne læseklub holder til i området Vesterbro og Kgs. Enghave. Hvor vi præcis mødes, aftaler vi internt.

Tidspunkt og dage

Hvornår vi mødes aftaler vi internt.

Valg af bøger

Som regel læser vi bøger, som findes på Københavns Bibliotekers bogudstilling "Bestsellere og anmelderdarlings". Så behøver vi nemlig ikke reservere dem, men kan finde dem på de forskellige bibliotekers udstillinger.

Se her, hvilke biblioteker der har har bogudstillingen "Bestsellere og anmelderdarlings", og hvilke bøger der er på den.