Pixis værksted

Besøg ’Pixis værksted’, hvor dit barn kan høre de bedste historier fra børnelitteraturen og fordybe sig i kreative aktiviteter som fx at tegne med tuscher, klippe og klistre med papir og karton eller bygge med LEGO-klodser.

Pixis værksted er et trygt, hyggeligt og sjovt sted at være, hvor børn bare kan dukke op og være med på lige fod med andre børn. Bibliotekaren læser højt af små historier, der passer til de børn, der er i Pixis værksted på dagen.

Tag Pixis værksted med hjem

Pixis værksted er en hyggelig fælles aktivitet, der kan gentages derhjemme, og som giver nye ideer til, hvordan højtlæsning og litteraturbrug også kan være, hvis du mangler inspiration til hverdagslæsningen med dit barn.

Højtlæsning stimulerer dit barns sprog og skaber læselyst. Pixis værksted er derfor et godt supplement til den læsning, I har derhjemme, og samtidig et pusterum fra skolens pligtlæsning.

Børnebibliotekernes ansatte har en særlig faglig ekspertise, som kan understøtte gode læseoplevelser og børns udvikling gennem leg og læring. Så spørg gerne efter gode råd og anbefalinger.

Praktiske forhold

Pixis værksted er især til børn i alderen 4-9 år, men alle er velkomne.

Der er fri adgang og ingen tilmelding til Pixis værksted, så kig forbi og lad dit barn lytte til en god historie sammen med andre børn, mens de laver en tegning, bygger med klodser eller laver et klip-og-klister-værk til køleskabet, afhængigt af, hvilken krea-aktivitet, der er i værkstedet den dag I kommer forbi.

Pixis værksted udbydes fra 12. september på tirsdage kl. 10-11 og torsdage kl. 16-17 på disse udvalgte børnebiblioteker:

• Københavns Hovedbibliotek
  • Vanløse Bibliotek