Lokalitet
Kurser & workshops

Skriveworkshop: World Building og universskabelse ved Jakob Ion Wille

24.06.24
Er du interesseret i, hvordan du kan udvikle universer og skrive om dem, fx i form af science fiction- eller fantasy-fortællinger?

Så er denne skriveworkshop noget for dig!

Med afsæt i sin bog ’Håndbog i universskabelse’ vil lektor Jakob Ion Wille hjælpe dig til forstå de universer, som du elsker fra bøger, film, tv-serier og spil, afmystificere universskabelse og give dig ny viden og metoder til selv at skabe fiktive universer.

Bemærk: Denne skriveworkshops indhold, og indholdet på skriveworkshoppen den 11. juni er det samme. Der er altså ikke tale om et skriveforløb.

Om underviseren

Jakob Ion Wille er lektor ved Institut for Visuelt Design og programansvarlig for kandidatuddannelsen Visual Game & Media Design.

Jakob har sammen med Simon Jon Andreasen og Gunnar Wille skrevet bogen ’Håndbog i universskabelse’.

Bogen rummer teorier, erfaringer og samtaler, som giver nye metoder til at forstå og skabe indhold til fiktionsuniverser. Den bygger på viden og information om universskabelse, som forfatterne har indsamlet over en årrække, gennem interviews med folk bag universerne til bl.a. Squid Game, Fight Club, Walter og Trofast, Spiderman og Avatar.

Fortsæt med skrivegrupper

Efter workshoppen anbefaler vi deltagerne at finde sammen i skrive- og/eller sparringsgrupper, så man kan fortsætte samtalen om idéer, udfordringer og dele gode råd. Grupperne er mere end velkomne til at booke og bruge Hovedbibliotekets zoner til at mødes.

Praktisk info

• Skriveworkshoppen foregår på Københavns Hovedbibliotek, 4. sal, Sceneområdet.
  • Workshoppen varer fra klokken 16.30 til 18.30.
  • Deltagelse er gratis, men kræver tilmelding på Billetto.
  • Vi stiller ikke computere til rådighed, så medbring din egen og/eller papir og pen. Der er begrænset bordplads, så måske må du sidde med computeren på skødet.

Har du spørgsmål? Skriv til litteraturformidler Mathias på mail: td6a@kk.dk.

Find vej

Fra Hovedbibliotekets hovedindgang kan du finde 4. etage på følgende måder:

• Tag elevatoren på din højre hånd, når du står med ryggen til Krystalgade.
  • Tag trapperne på din højre hånd, når du står med ryggen til Krystalgade.
  • Tag rulletrapperne op til 3. etage. For enden af sidste rulletrappe går en trappe på din højre side op til 4. etage.