Foto: Sara Galbiati

Kurser & workshops

Skriveworkshop: YA-fortællinger med Katrine Juel

28.05.24
Skriver du også inden for YA-genren? Og drømmer du om at udgive en bog, eller søger du bare inspiration til at blive en bedre skribent?

Så kom til denne skriveworkshop, hvor forfatter Katrine Juel giver tips og tricks, holder oplæg om genrens muligheder, laver skriveøvelser og svarer på de spørgsmål, du skulle have om dine tekster.

Indhold og Underviseren

Katrine Juel er forfatter og instruktør. Hun er uddannet fra Forfatterskolen for børnelitteratur og arbejder til daglig med TV – både fakta og fiktion. Blandt har hun været manuskriptforfatter og instruktør på DR Ultra-serien 'Akavet'.

Katrine debuterede som forfatter i 2019 med børnebogen Hjerteformer og har siden udgivet flere YA-romaner på forlaget Gyldendal: Både 'Hemmeligheder under min seng' og senest 'Hug en hæl og sut en tå' fra marts 2024. Derudover har hun skrevet to af i alt tre bøger i serien "Tre-to-en", som er udkommet på Politikens Forlag. Den første, 'Lulu er nøgen', var nomineret til Årets bedste ungdomsbog 2023 af Københavns Børnebiblioteker.

Workshoppen henvender sig til voksne, men er man mellem 15 og 18 år og gerne vil være med, kan man sagtens det. Den varer to timer og indeholder følgende:

• Oplæg af underviser
    • Øvelser og sidemandsdrøftelser
    • Mulighed for spørgsmål til underviseren

Fortsæt med skrivegrupper

Efter workshoppen anbefaler vi deltagerne at finde sammen i skrive- og/eller sparringsgrupper, så man kan fortsætte samtalen om idéer, udfordringer og dele gode råd. Grupperne er mere end velkomne til at bruge Hovedbibliotekets zoner til at mødes i.

Praktisk info

• Skriveworkshoppen foregår på Københavns Hovedbibliotek, 4. sal, Sceneområdet.
    • Workshoppen varer fra klokken 16.30 til 18.30.
    • Deltagelse er gratis, men kræver tilmelding på Billetto.
    • Vi stiller ikke computere til rådighed, så medbring din egen og/eller papir og pen.

Har du spørgsmål? Skriv til litteraturformidler Mathias på mail: td6a@kk.dk.

Find vej

Fra Hovedbibliotekets hovedindgang kan du finde 4. etage på følgende måder:

• Tag elevatoren på din højre hånd, når du står med ryggen til Krystalgade.
    • Tag trapperne på din højre hånd, når du står med ryggen til Krystalgade.
    • Tag rulletrapperne op til 3. etage. For enden af sidste rulletrappe går en trappe på din højre side op til 4. sal.