Du er her

Forny dine lån på hjemmesiden

Her kan du finde en vejledning til, hvordan du fornyer lånte materialer på hjemmesiden.
  1. Log ind på bibliotek.kk.dk

Vælg "Log ind":

Log ind knappen på hjemmesiden
    Når du er logget ind, får du adgang til din lånerstatus:
    Oversigt over lånerstatus

2. Vælg "Lån"

Klik på bjælken "Lån". Herefter kommer du til en oversigt over, hvad du har lånt på biblioteket. Øverst ser du eventuelle lån, som har overskredet seneste afleveringsdato, og derefter følger resten af dine lån.

3. Vælg det lån du ønsker at forny

Markér den firkantede tjekboks ud for lånet for at forny et lån:

Viser markering af lån der skal fornys

4. Vælg ’Forny valgte’ eller 'Forny alle':

For at forny enkelte lån skal du vælge "Forny valgte":

Boksen til forny valgte

For at forny alle dine lån skal du vælge "Forny alle":

Boksen til forny alle
    Du har kun mulighed for at forny et lån 2 gange. Hvis du får brug for endnu en låneperiode, bliver du nødt til at aflevere materialet på dit lokale bibliotek, hvorefter du kan låne det på ny.

Hvis lånetiden for de materialer, du har lånt, bliver overskredet, vil du blive pålagt et gebyr. Når man fornyer sine bøger, er det altid med risiko for, at ikke alt kan fornyes. I fald lån er overskredet, får man ét gebyr på fornyelsesdagen og et eller flere gebyrer, når man afleverer det lån, som ikke kunne fornyes, medmindre man afleverer de bøger, der ikke kan fornyes, samme dag, som man fornyr - og de har samme afleveringsdato som det, der er blevet fornyet.

Husk at du også kan bruge vores app "Biblioteket" til at forny dine lån på farten.