Litteratur og lyrik

Månedens debutant: Alexander Rich Henningsen

Foto: Lea Meilandt
Mød månedens debutant Alexander Rich Henningsen på Københavns Hovedbibliotek den 19. juni.
4. sal, "LIVE", Store scene
Hovedbiblioteket

Krystalgade 15
1172 København K

Om arrangementet

Hver måned inviterer Københavns Hovedbibliotek en aktuel debutant på scenen til en samtale om den første bog, skriveprocessen og tanker om litteratur. Denne måneds debutant er Alexander Rich Henningsen.

Om forfatteren og bogen

Til hverdag skriver Alexander Rich Henningsen essays, reportager, features om samfundsforhold på magasinet Atlas, hvor han er chefredaktør. Men når romanen 'Mother Earth' udkommer (1. maj), kan han også kalde sig forfatter.

Romanen handler blandt andet om den unge fuldmægtig Andreas Hahnemann, som forsøger at leve op til andres forventninger, mens forvaltningschef Liselotte Høgsberg forsøger at balancere de politiske krav med kaos på hjemmefronten. Det er en sort samfundssatire om forfængelighed, fupmageri og menneskelige fejl. Og om rodet, der opstår, når idealer skal realiseres i en mudret virkelighed.

Men hvorfor ville Alexander Rich Henningsen skrive en bog, hvordan var den at skrive, og hvad vil han med sin litteratur? Det og mere til bliver vi klogere på, når han er Månedens debutant i juni 2024.

Praktisk info

• Arrangementet foregår på LIVE på Københavns Hovedbibliotek. 4. etage, Scenen Gammel Torv.
  • Arrangementet begynder kl. 17.30 og slutter omkring kl. 19.
  • Arrangementet er gratis og uden pladsbilletter. Bemærk, at udsynet til scenen er begrænset fra visse pladser. Derfor vi anbefaler, at man kommer i god tid. Vi åbner til salens siddepladser kl. 17.00.

Find vej

Fra Hovedbibliotekets Centralsal kan du finde 4. etage på følgende måder:

• Tag elevatoren, som du finder på din højre hånd, når du træder fra Krystalgade ind i Centralsalen.
  • Tag trapperne som du finder på din højre hånd, når du træder fra Krystalgade ind i Centralsalen.
  • Følg rulletrapperne op til 3. etage. For enden af sidste rulletrappe går en trappe på din højre side op til 4. etage.