Få gode råd til at støtte dit barn i den allerførste læsning

31.08.20
Som forælder er du én af de vigtigste personer i dit barns liv, når det kommer til læseindlæring. Af samme årsag lægger skolen op til daglig læsning hjemme fra 0.klasse. Dette nye forløb klæder dig på til opgaven.

På biblioteket møder vi ofte forældre til børn, der lige er startet i skole og skal begynde at læse selv. Skolen lægger op til daglig læsning hjemme fra 0.klasse og forældrene søger derfor viden om, hvordan de bedst støtter deres børn i læseindlæringen. Vi ser det som et af bibliotekets vigtigste opgaver at klæde jer forældre på til denne nye rolle. Derfor har vi lavet et digitalt forløb om startlæsning.

Nanna Gregersen, som har skrevet forløbet, uddyber: ”Kapitlerne er forfattet ud fra mine 15 års erfaring med undervisning i læsning i indskolingen. Forløbet forklarer bl.a. hvad lydret betyder og hvordan man vurderer en letlæsningsbogs sværhedsgrad. Men forløbet lægger lige så stor vægt på vigtigheden af dit barns tryghed og motivation som udgangspunkt for gode læsestunder.”

Forløbet består af seks mails, som du modtager over en periode på ca. 6 uger. Hver mail giver viden om læsningens elementer med tips til gode bøger, som du kan bestille.

Tilmeld dig Københavns Bibliotekers digitale forløb om startlæsning her