Lokalitet
Børn

Lørdag på loftet: Carl Quist-Møller og Læsepadden Pede

27.04.24
Nu kan hele familien opleve den anmelderroste børnebog ’Læsepadden Pede’ live på Hovedbiblioteket i et levende møde mellem fortælling, live-tegning og musik.

Læsepadden Pede er en sjov og hjertevarm fortælling for de mindste om fantasi og venskab. Den handler om skildpadden Pede, der er lidt af en sløv padde. En dag hvor hans venner tager ham med på biblioteket, lægger Pede sig til at sove. Da han vågner, er han blevet efterladt og Pede er helt alene med en masse bøger. Men hvad skal de bruges til? Skal man mon bygge med dem eller sove i dem? Heldigvis er Pede god til at få idéer og når han begynder at åbne bøgerne, sker der magiske ting.

’Læsepadden Pede’ er en hyldest til bogen og dens evne til at få os til at glemme tid og sted og handler om at finde læseglæden, når man allermindst venter det.

Carl Quist-Møller fortæller og live-tegner historien, imens Michael Sunding og Anna Kruse folder bogens univers ud med sang og musik.

Praktisk

’Læsepadden Pede’ er anbefalet til børn fra 3 år og op, men arrangementet er også en oplevelse for større søskende og forældre. Arrangementet finder sted på Hovedbibliotekets 4. sal. Det er gratis at deltage, men nødvendigt at reservere en billet på forhånd til både børn og voksne.

Om ’Lørdag på loftet’

’Lørdag på loftet’ er Hovedbibliotekets tilbud til familier. Her foldes tidens børnebøger ud i levende møder mellem litteratur, fortælling, live-tegning og musik.