Det mangfoldige børnebibliotek

Kom tæt på regnbuen

Pride er for alle, derfor har vi lavet en bogliste der repræsenterer det mangfoldige børnebibliotek. Her kan I sammen opleve bøger der repræsenterer forskellige familiesammensætninger og identiteter, bøger der kan åbne samtalen om forskellige kulturer og kroppe, eller bøger hvor I sammen kan spejle jer i karaktererne.

Litteratur giver os mulighed for at spejle os, føle os set og værdsat, og er også med til at udvide vores horisont og åbenhed overfor andre. Repræsentation i litteratur handler både om at du kan opleve og se dig selv og dine omgivelser, men kan også være et vindue til andre mennesker og verdner, som vi måske ikke er så tæt på, men som vi kan få indsigt i og forståelse for. LGBTQAI+ litteratur er ikke kun for og til queermiljøet, det er for alle.

Materialer