Foto: Morten Lundrup

Hvad læser Claus Høxbroe?

27.03.24
Claus Høxbroe gæster Christianshavns Bogfestival fredag d. 19.4. hvor han læser op fra seneste digtsamling - og fortæller sande røverhistorier om digtenes tilblivelse. Vi har spurgt hvad Claus Høxbroe selv læser lige nu og hvad han vil anbefale til de københavnske læsere?

Hvad læser du lige nu?

Har lige læst ‘Den frigjorte: Erik Clausen, hans film og hvordan de blev til’ da jeg indlæste lydbogen.

Hvilke bøger anbefaler du altid andre at læse og hvorfor?

‘Fred er vejen’ af Thich Nhât Hanh og ‘Howl’ af Allen Ginsberg, det er bøger jeg tit vender tilbage til.

Hvornår begyndte du at læse digte?

Jeg faldt over digte som knægt i folkeskolen og kan huske jeg gik på jagt på biblioteket for at finde op og ned på genren. Digte er som musik, der er noget for alle man skal bare finde det.

Hvilke digtere formår bedst at skildre samfundsændringer og livsvilkår?

Klart mig selv, haha og kommer man og hører mig læse op til Bogfestivalen kan man finde ud af om man er enig.

Mød Claus Høxbroe på Christianshavns Bogfestival

Claus Høxbroe læser op fra sin nyudgivne digtsamlig "I Spejlet bor en voksen mands ansigt" - krydret op med sande røverhistorier om tilblivelsen af digtene - fredag d. 19. april kl. 16.00-17.00 på Christianshavns Bibliotek.

Læs mere og hent gratis billet til arrangementet med Claus Høxbroe - en ener på den danske lyrikscene.

Materialer