Foto: Lea Meilandt

Litteratur og lyrik

Månedens debutant: Alexander Rich Henningsen

19.06.24
Oplev Alexander Rich Henningsen som månedens debutant i juni på Københavns Hovedbibliotek.

Det kan du opleve

Hver måned inviterer Københavns Hovedbibliotek en aktuel debutant på scenen til en samtale om den nyslåede forfatters første bog, skriveproces og tanker om litteratur. Månedens debutant i juni er Alexander Rich Henningsen.

Forfatteren og bogen

Til hverdag er Alexander Rich Henningsen chefredaktør på magasinet Atlas, hvor han skriver skarpe essays, reportager og features om samfundsforhold. Men når hans roman ’Mother Earth’ udkommer d. 1. maj, kan han også kalde sig forfatter.

Forlaget skriver om romanen: ’Mother Earth’ handler om den unge fuldmægtig Andreas Hahnemann, som er opsat på at leve op til andres forventninger, mens forvaltningschef Liselotte Høgsberg forsøger at balancere de politiske krav med kaos på hjemmefronten. Ingeniør Claus Carstensen har bare ufatteligt ondt i sit knæ og venter kun på pensionen.

’Mother Earth’ er en sort samfundssatire om forfængelighed, fupmageri og menneskelige fejl. Og om rodet, der opstår, når idealer skal realiseres i en mudret virkelighed.

Men hvorfor ville Alexander Rich Henningsen skrive en roman? Hvordan var den at skrive? Og hvad ønsker han med sin litteratur? Det og meget mere bliver vi klogere på, når han er Månedens debutant.

Praktisk info

• Arrangementet er d. 19. juni, klokken 17.30 på Københavns Hovedbiblioteks 4. etage "LIVE".
  • Arrangementet er gratis og uden pladsbilletter. Bemærk, at udsynet til scenen er begrænset fra visse pladser. Derfor anbefaler vi, at man kommer i god tid.

Find vej

Fra Hovedbibliotekets hovedindgang kan du finde 4. etage på følgende måder:

• Tag elevatoren på din højre hånd, når du står med ryggen til Krystalgade.
  • Tag trapperne på din højre hånd, når du står med ryggen til Krystalgade.
  • Tag rulletrapperne op til 3. etage. For enden af sidste rulletrappe går en trappe på din højre side op til 4. etage.