Foto: Daniel Hjorth

Litteratur og lyrik

Månedens debutant: Linea Maja Ernst

15.05.24
Oplev Linea Maja Ernst som månedens debutant på Københavns Hovedbibliotek.

Det kan du opleve

Hver måned inviterer Københavns Hovedbibliotek en aktuel debutant på scenen til en samtale om den nyslåede forfatters første bog, skriveproces og tanker om litteratur. Månedens debutant i maj er Linea Maja Ernst.

Forfatteren og bogen

Til hverdag skriver Linea Maja Ernst skarpe kulturanalyser og kløgtige boganmeldelser i Weekendavisen. I maj 2024 debuterer hun imidlertid selv som skønlitterær forfatter med romanen ’Kun til navlen’ – en, ifølge forlaget, samtidsroman om at være fanget i en livsfase og panikke over, at småborgerligheden har sneget sig ind på en, selvom man havde forsvoret nogensinde at blive netop det.

Men hvorfor var netop denne bog vigtig at skrive? Hvordan er det gået med at skrive den? Og hvordan har Linea Maja Ernst det med nu selv at blive kastet for litteraturkritikerne og blive anmeldt?

Praktisk info

• Arrangementet er klokken 17.30 på Københavns Hovedbiblioteks 4. etage "LIVE".
  • Arrangementet er gratis og uden pladsbilletter. Bemærk, at udsynet til scenen er begrænset fra visse pladser. Derfor anbefaler vi, at man kommer i god tid.

Find vej

Fra Hovedbibliotekets hovedindgang kan du finde 4. etage på følgende måder:

• Tag elevatoren på din højre hånd, når du står med ryggen til Krystalgade.
  • Tag trapperne på din højre hånd, når du står med ryggen til Krystalgade.
  • Tag rulletrapperne op til 3. etage. For enden af sidste rulletrappe går en trappe på din højre side op til 4. etage.