Lån en naturgrejstaske fyldt med naturoplevelser

Nu kan man låne en taske fyldt med særligt naturgrej og -udstyr, der gør det sjovt og lettere for børnefamilier at gå på opdagelse i den danske natur.

Biblioteket er ikke kun en indgang til litteraturen og kulturens verden.

Biblioteket kan også være udgangspunktet for sjove naturoplevelser for hele familien. Derfor har vi nu fået en helt ny taske, der er propfyldt med forskelligt naturgrej og -udstyr, og som man kan låne med hjem.

Tasken indeholder blandt andet forstørrelsesglas, insektsugere, undersøgelsesbakker, spil og bøger med fokus på dyr og planter. Der er således noget for enhver smag og alle kan være med uanset naturerfaring!

Naturfamilier

Det er projektet Naturfamilier under Danmarks Naturfredningsforening, der står bag den nye taske. Målet er at give børnefamilier lyst og inspiration til at komme mere ud i naturen. Noget vi selvfølgelig bakker op om på bibliotekerne på Østerbro. Og vi glæder os sig til at hjælpe lokale børnefamilier ud i naturen.

Har I fået lyst til at låne en naturgrejstaske? Så kontakt Birgitte på bianke@kk.dk eller Regitze på tr7x@kk.dk for at aftale nærmere.

Det indeholder tasken:

• 2 stk. undersøgelsesbakker
  • 1 stk. Vild Mad bingoplade (Produceret eksklusivt til tasken)
  • 2 stk. dåselup
  • 2 stk. forstørrelsesglas
  • 2 stk. insektsugere
  • 1 stk. bog: Friluftsrollinger – Julie Pio
  • 1 stk. bog: De små dyrs verden
  • 1 stk. Phauniespil (Et eventyrspilmed udgangspunkt i naturen)
  • 1 stk. 2-vejs lup
  • 2 stk. planchesæt (Sø og vand + skoven – serie af 3 stk.)
  • 1 stk. A4 ark med info om Naturfamilier

Grejtasker, fra Danmarks Naturfredningsforening, kan nu lånes på flere end 100 biblioteker i hele landet. På Danmarks Naturfredningsforenings hjemmeside til naturfamilier kan man finde en oversigt over, hvilke andre biblioteker der udlåner grejtasker.