Biblioteca prichindeilor din Danemarca Østerbro

Vi er ”Biblioteca prichindeilor din Danemarca”, som kan oversættes til "De små børns bibliotek i Danmark", et privat funderet bibliotek der låner rumænske bøger til rumænske familier og laver læsearrangementer og kreative workshops med børnene.

Vi har mere end 1.800 bøger i Aarhus, Billund og København hvor der laves arrangementer med børn hver måned. På vores fælles facebook hjemmeside https://www.facebook.com/prichindeidanemarca/ kan I se billeder fra vores sidste aktiviteter, læse boganbefalinger eller deltage i vores fælles bogbestillinger fra Rumænien. Vi er en gruppe frivillige mødre, der brænder for bøger, og som har besluttet at dele vores egne børnebøger med andre rumænske børn.
Vi tror på, at læsning og bøger kan skabe et fællesskab for familier, der bor i Danmark, hvor der tales rumænsk og vi tror på, at børn gennem adgang til værdifulde bøger vil få en stærkere kulturel identitet, som vil nære deres selvværd og lette integrationen i det danske samfund.

Vi modtager mange generøse donationer af bøger og hvis du har bøger, der har brug for et nyt hjem, vil vi med glæde tage imod dem. Alle vores bøger er tilgængelig for alle børn på de dage, hvor arrangementer foregår, men også på andre tidspunkter efter aftale.

Vi er meget glade for at have støtte fra Østerbro Lokaludvalg.

Under vores arrangementer vælger og læser vi kun kvalitetsbøger med smukke illustrationer fra anerkendte forfattere og testet med vores egne børn. Bagefter har vi kreative aktiviteter baseret på de læste bøger, der gør læsningen mere virkningsfuld.

Aldersgruppen er  fra 0-12 år.

Vil du tilmelde dig bogklubben?

Skriv en mail til prichindei.copenhaga@gmail.com eller på facebookgruppen https://www.facebook.com/prichindeidanemarca/

Sprog
Vi læser børnebøger på rumænsk

Bogklubben er åben for alle