Børnebogcast nr. 16 - Julegaveinspiration og Benni Bødker

HO HO HO - det er jul og Børnebogcast leger med en ny medvært! Vi anbefaler julegaver og får læst op af forfatter Benni Bødker.

Her kan du lytte til Julegaveinspiration og Benni Bødker
Tid: 01:01:08

Børnebogcast er i julehumør! Julie og Laila anbefaler en masse billedbøger, højtlæsningsbøger, selvlæsningsbøger og ungdomsbøger, sådan at der kan ligge hårde pakker under træet til alle. Der er en overvægt af de gode titler fra i år, men der sniger sig også et par ældre titler ind.

Og så læser Benni Bødker op af sine to nyeste titler, Julebestiariet - der er illustreret af John Kenn Mortensen, og Krystalskibet - der er illustreret af Rasmus Bregnhøi.

Du vil gerne læse højt, men din 4 årige vil kun høre den samme bog igen og igen. Du har læst alle dem du kan huske fra din egen barndom, og hvad så nu?? Dit skolebarn skal læse 20 min. om dagen – men HVAD?? Og måske kræver det også lidt overtalelse? Og hvad er op og ned i al den forskning, hvordan finder man overhovedet ud af, hvad der virker?

Bibliotekar Julie Arndrup, der har 17 års erfaring som børnebibliotekar og ved hvad ungerne efterspørger, og Laila Heskjær Myrwick, bibliotekar og næsten master i børnelitteratur, der ved hvad der rører sig og kender forskel på skidt og kanel, guider dig trygt igennem de mange bøger der udgives hele tiden.

Lyt med på Børnebogcast, hvor vi snakker med forfattere, forskere og børn der læser, og altid har masser af gode anbefalinger til hvad I kan vælge at læse.

Du kan abonnere på podcasten på iTunes
Du kan abonnere på podcasten på Spotify
Du kan abonnere på podcaten på Deezer
Du kan abonnere på podcasten på eReolen
Du kan abonnere på podcasten på Podbean

Eller skriv 'Børnebogcast' i søgefeltet på din podcast-app

Følg med på Københavns Børnebiblioteker på Facebook

Jingle:
"The Show Must Be Go" Kevin MacLeod (incompetech.com)
Licensed under Creative Commons: By Attribution 3.0 License

for at skrive en kommentar.