Mathilde Walter Clark om Hvordan man laver Dyr og Det blinde Øje

Bøger om minkene der forsvandt, og dyrene vi ikke kan se

Hør interview med Mathilde Walter Clark

Dyr i fokus

Månedens forfatter er Mathilde Walter Clark der er i 2023 både har udgivet to bøger Det Blinde Øje og den lidt mindre bog Hvordan man Laver Dyr. I begge bøger er de danske husdyr i fokus.

Ikke politik

Bogen Det Blinde Øje har undertitlen ”beretningen om det efterår hvor minkene forsvandt ud af minksagen”. Det er en roman der har fokus på minkene , og ikke på papirsagen, som Mathilde Walter Clark kalder det. Altså alt det med Mette Frederiksen, politik og jura. Den 53årige Mathilde Walter Clark har skrevet adskillige romaner og eksperimenterer med de traditionelle genrer. Hun udkom i 2020 med essaybogen Huset uden ende, som skildrer hendes personlige iagttagelser af f.eks. amerikanske seriemordere, Kirkegaard og kulturkritik.

Om podcasten

Podcasten er produceret og tilrettelagt af Claus Vittus og indgår i serien 'Månedens Forfatter', som er en podcast-serie, der har eksisteret i syv år og som har mere end 80 forfatterportrætter repræsenteret i lydform.

Se mere om "Månedens Forfatter" her.

Musik: Mountain Air af Cody Francis