Suzanne Brøgger om På Væggen

Inspireret af kunstnerportrætterne på litteraturcafeen Brøg

Hør podcast

April måneds forfatter Suzanne Brøgger er aktuel med bogen ”På væggen”, som er essays med læsninger af værker, om møder med forfattere og kulturpersonligheder.

Fotos på væggen

Som ung flyttede Suzanne Brøgger fra København ud på landet for at leve et skrivende liv. Her satte hun fotos op på væggen af sine forbilleder for at have nogen at tale med. Og det er disse forbilleder, hun i sin seneste udgivelse ”På væggen” går i dialog med, sammen med de nye, der er kommet til.

Begær og tradition

Over flere årtier har Suzanne Brøgger skrevet på sit eget liv, været prisme for forskellige tiders tanker og ideer. Hun har igen og igen skrevet og aktualiseret sin emnekreds – kvindeligt begær, kærlighed, tradition, at blive sig selv med flere. Interviewer på scenen til Live-arrangementet er Bodil Skovgaard Nielsen, litteraturkritiker og kulturjournalist på Dagbladet Information.

Om podcasten

Podcasten er produceret og tilrettelagt af Claus Vittus og indgår i serien 'Månedens Forfatter', som er en podcast-serie, der har eksisteret i syv år og som har mere end 90 forfatterportrætter repræsenteret i lydform.

Se mere om "Månedens Forfatter" her.

Musik: Mountain Air af Cody Francis

Suzanne Brøgger foto: Sofia Runarsdotter