BogDate 29 om kvinder i centrum

Aktuelle romaner skrevet af kvindelige forfattere, hvor den stærke kvinde står i centrum

I denne sommerudgave af Bogdate har jeg kigget på de forfattere og de bøger som jeg det sidste års tid har præsenteret i en anden af Københavns Bibliotekers podcasts - Månedens Forfatter.

Hør podcast

Kvinder tager magten

Jeg er faldet over en fællesnævner i flere af de romaner og de forfattere, der er blevet interviewet siden sommeren 2022. Det er romaner om kvinder der tager magten og styringen. Jeg har valgt tre eksempler på spændende, anderledes, overraskende og personlige fortællinger.

Vølven, kunstneren og avlsdyrene

Jernalderfortællingen om vølven Snehild af  AnneMarie Vedsø Olesen, beretning om den danske billedkunstner Sonja Ferlov Mancoba skrevet af Hanne-Vibeke Holst og den satiriske dystopi om et samfund hvor mænd kun er avlsdyr af  Maren Uthaug.

Om podcasten

Podcasten er produceret og tilrettelagt af Claus Vittus og indgår i serien 'BogDate'.

Underlægningsmusik: Epidemic Sound

Hør flere afsnit af BogDate

Abonner på podcasten, der hvor du ellers lytter dine podcast -  og få flere anbefalinger og interviews med forfattere.