BogDate 33 om mordsager og thrillers

En traumatiseret udenrigsreporter, en snigmorder, en fest-journalist og en frustreret kriminalkommisær

Lyt til podcast

Nyt og nervepirrende

Podcasten fokuserer på bøger om nye mordsager og nervepirrende thrillers. De to bibliotekarer Rikke Smith og Katrine Skovgaard laver (sammen med krimiredaktør Jesper Marcussen) hver måned et nyhedsbrev om nye krimi-bøger, og de anbefaler fire bøger i udstillingskategorien "nye mordsager og nervepirrende thrillers" som findes på alle københavnske biblioteker.

Snigmorder og journalist

Debutanten Christina Lunds thriller om en journalist på sammenbrudets rand ”Sort Monsun” anbefales for sit gode sprog.

John Bronlows krimi ”Sytten” om en snigmorder, der skal myrde sin forgænger for sit høje actionniveau.

De blødende hjerters klub af Elly Griffiths er det tredje bind i serien om Harbinder Kaur. En serie på lige så højt niveau som Griffiths tidligere serie om Ruth Galloway.

Danske Henriette Rostrups ”Lad de små børn komme til Mig” foregår under 1. verdenskrig og handler om en journalist på en københavnsk avis. Det er en stærk og velskrevet krimi med det historiske blik for detaljen, personerne og historien.

Om podcasten

Podcasten er produceret og tilrettelagt af Claus Vittus og indgår i serien 'BogDate'.

Musik: Sign – Loving Caliber

Hør flere afsnit af BogDate

Abonner på podcasten, der hvor du ellers lytter dine podcast -  og få flere anbefalinger og interviews med forfattere.