BogDate 35 om De Nominerede

Podcasten ser på nogle af de nominerede bøger fra 2023 til de mange priser til bøger og forfattere.

Hør podcast

Masser af priser

DR har en romanpris, dagbladet Politiken og Weekendavisen har en litteraturpris, der er Bog & idés forfatterpris og  De gyldne Laurbær som Boghandlerklubben uddeler hvert år og mange flere. Samtidigt er det højdepunkter fra podcasten Månedens Forfatter lavet af Københavns Biblioteker.

Hjemlige kriser

Podcasten ”De nominerede” fortæller i interviewklip om de tre nominerede bøger der tager udgangspunkt i en hjemlig krise eller katastrofe. En stormflod på Lolland i 1872 - Det er Rans Vilje af Peder Frederik Jensen. En kemikalieaffaldsplads i Vestjylland 100 år efter – det er romanen De Bedste Familier af Kim Blæsbjerg. Minkskandalen fra 2020 – som Mathilde Walter Clark har taget udgangspunkt i – i bogen Det Blinde Øje. Endvidere er der oplæsning fra Theis Ørntofts nominerede bog Jordisk.

Årets bog

Tre danske katastrofesager fra hvert sit århundrede og en slægtsroman som forfatterne har gjort til en litterær oplevelse muligvis årets bog.

Om podcasten

Podcasten er produceret og tilrettelagt af Claus Vittus og indgår i serien 'BogDate'.

Musik: Sign (Loving Caliber) & It´s Been So Long (Cody Francis)

Hør flere afsnit af BogDate

Abonner på podcasten, der hvor du ellers lytter dine podcast -  og få flere anbefalinger og interviews med forfattere.