Eva Tind om Citronbjerget

Det var en helt almindelig tirsdag i august, jeg modtog et anbefalet brev fra Korea om min ukendte bedstefars død. Sådan begynder romanen Citronbjerget af Eva Tind

Hør podcast

Arver en hytte i Korea

Eva Tind var 22. juni 2023 inviteret til Hovedbiblioteket i København for at fortælle om romanen Citronbjerget, der handler om kvinden Sui, som uden helt at kunne forklare hvorfor - forlader sin mand. Og da hun modtager et brev om, at hendes ukendte bedstefar har ladet hende arve en hytte på Citronbjerget i Korea, beslutter hun sig for at rejse fra Danmark. Samtale mellem Eva Tind og radiojournalist og P1-vært Nanna Mogensen ved publikumsarrangementet  Månedens Forfatter på Københavns Biblioteker.

Asta og Marie Hammer

Eva Tind er født i 1974 og har udgivet fire romaner, to digtsamlinger og en portrætbog om stumfilmstjernen Asta Nielsen. Eva Tinds forrige roman ’Kvinden der samlede verden’ handlede om zoologen Marie Hammer.

Om podcasten

Podcasten er produceret og tilrettelagt af Claus Vittus og indgår i serien 'Månedens Forfatter', som er en podcast-serie, der har eksisteret i syv år og som har mere end 80 forfatterportrætter repræsenteret i lydform.

Se mere om "Månedens Forfatter" her.

Hør Eva Tind om romanen Ophav

Musik: Epidemic Sound